پاسخ به چند سوال در رابطه با ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

در چه سنی باید بررسی‌های ارتودنسی انجام شود؟

بسیاری از متخصصین ارتودنسی توصیه به انجام بررسی ارتودنسی در سن هفت سالگی می‌کنند. در این سن، چندین دندان دائم در بیشتر کودکان بیرون آمده و امکان بررسی موثر وضعیت ارتودنسی فرد را فراهم می‌کند. گاهی اوقات درمان زود هنگام می‌تواند به جلوگیری از انجام درمان‌های دشوارتر یا گسترده‌تر در آینده کمک کند.

آیا در صورتی که بزرگسال باشم برای استفاده از بریس دیر است؟‌

درصد بسیار بالایی از بیماران ما بزرگسالان می‌باشند. در حقیقت، ۲۵ درصد از تمام بیماران ارتودنسی بزرگسالان می‌باشند. سلامتی، رضایت و اعتماد بنفس برای بزرگسالان اهمیت زیادی دارد. هیچ بیماری برای استفاده از بریس‌ها پیر نمی‌باشد.

در جلسه‌ی معاینه ابتدایی چه کاری انجام می‌شود؟‌

یکی از سوالات متداول ارتودنسی که بسیار پرسیده می شود ، نحوه شروع کار در جلسات معاینه ابتدایی است ، در این جلسه عکس‌های ضروری (در صورت لزوم با اشعه ایکس) گرفته می‌شوند تا امکان تشخیص مناسب فراهم شود. سپس پزشک یک معاینه‌ی کامل انجام می‌دهد. پنج سوال اساسی در حین معاینه‌ی اولیه پاسخ داده می‌شوند:

آیا مشکل ارتودنسی وجود دارد و در صورت وجود به چه صورت می‌باشد؟

  • برای اصلاح این مشکل چه باید کرد؟
  • آیا نیازی به کشیدن دندان‌ها است؟
  • مدت زمان درمان چقدر است؟
  • هزینه درمان چقدر است؟
  • هزینه بریس‌ها چقدر است؟

تعیین هزینه‌ ارتودنسی به طور دقیق تا زمانی که معاینه انجام شود، غیر ممکن است. هزینه دقیق و گزینه‌های پرداخت در طول معاینه‌ اولیه ارائه می‌شود. ممکن است گزینه‌های تامین مالی متعددی وجود داشته باشند که مطابق با نیازهای شما باشند و برای شما توضیح داده خواهند شد. همچنین شرایط پرداخت هزینه توسط بیمه نیز بررسی می‌گردد و به شما کمک می‌شود تا حداکثر مزیت ممکن را ببرید.

آیا غذاهایی هستند که باید در هنگام سیم‌کشی دندان‌ها از آنها اجتناب کرد؟

بله پس از شروع درمان دستورالعمل‌های کامل به بیمار توضیح داده می‌شوند و لیست جامعی از مواد غذایی که باید از آنها پرهیز کرد در اختیار بیمار قرار می‌گیرد. برخی از این غذاها شامل آبنبات، سبزیجات خام و مواد غذایی چسبنده (مانند کارامل و تافی) می‌باشند. با رعایت دقیق دستورالعمل‌های ما می‌توانید از بسیاری از جلسات اضطراری به منظور ترمیم بریس‌های شکسته یا آسیب‌دیده اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید :

جلسه اضطراری چیست؟ چه اقدامی باید انجام داد؟

اگر بریس‌ها موجب درد شدید شوند یا بشکنند، باید با ما تماس بگیرید. در بیشتر موارد می‌توان این مشکلات را بصورت تلفنی برطرف کرد. در صورتی که نیاز به جلسه اضطراری داشته باشید یک قرار ملاقات برای شما ترتیب داده خواهد شد.

آیا با وجود روکش یا فقدان برخی دندان می‌توان دندان‌ها را سیم‌کشی کرد؟

بله دندان دارای روکش مانند دندانی که پر شده است قابل حرکت است. در صورت فقدان برخی دندان‌ها، درمان ارتودنسی به مرتب کردن دندان‌های باقیمانده کمک می‌کند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: